Header Ads

غنی: هر سخن ناسنجیده و هرموضع‌گیری احساسی به دشمنان افغانستان فرصت می‌دهد


حکومت روز شنبه، ۹ ثور را به مناسبت هشتم ثور، سالرزو پیروزی مجاهدین در برابر اتحاد جماهیر شوری سابق رخصتی عمومی اعلام کرد و از این روز طی مراسم ویژه در ارگ ریاست‌جمهوری گرامی‌داشت کرد.

رییس‌جمهور غنی در این مراسم تأکید کرد که قشر سیاسی باید بپذیرند که شرایط برای امتیازخواهی شخصی وجود ندارد.
آقای غنی بدون اشاره به اظهارات فرد مشخص گفت: «هر سخن ناسنجیده، هر موضع‌گیری احساسی، هر اقدام غیرمسئولانه و هر تصرف متضاد با منافع ملی، به دشمنان ملت ما فرصت می‎دهد تا ابتکار عمل را در دست گرفته و اهداف شوم خود را پیاده کنند.»
این سخن رییس‌جمهور در حالی‌ست که احمد ضیا مسعود، نماینده‌ی پیشین وی در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب که اخیراً از سمت‌اش برکنار شد، از آقای غنی به‌شدت انتقاد کرد و وی را به «انحصار قدرت و دیکتاتوری»، «توطئه علیه بزرگان سیاسی»، «تضعیف پایه‌های نیروهای امنیتی و دفاعی» متهم کرد و حتا غنی را « مریض و روانی» خواند.
غنی افزود که قشر سیاسی ما باید این حقیقت را قبول کنند که اکنون موقع امتیازطلبی شخصی نه، بلکه موقع حفظ شأن و عظمت تاریخی کشور و ایثار و فداکاری برای برآورده‌نمودن حقوق نسل‌های حال و آینده ما است.
او گفت: «ما تنها در شرایطی آسیب پذیر هستیم که صفوف درونی ما شکاف بردارد و وحدت داخلی ما متزلزل شود، اعتماد فی مابین ما سستی بپذیرد و زمزمه‌های ناخوشایند اختلافات قومی، سمتی، زبانی، مذهبی، و گروهی گوش جامعه و مردم ما را بیازارد.»
رییس‌جمهور خطاب به شخصیت‌های سیاسی گفت برای رفاه کشور به منافع ملی بیاندیشند، زیرا مردم اصلاحات می‌خواهند و برای آوردن اصلاحات بنیادی در کشور هم ظرفیت و هم اراده قوی موجود است.
احمد ضیا مسعود همچنان گفته بود که حکومت وحدت ملی مشروع نیست و تاکنون «زیان‌های بزرگی» را بر مردم وارد کرده است.
در همین حال عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور نیز گفت: «مخالفت‌های سیاسی اهداف دشمن را تحقق می‌بخشد؛ سیاسیون نباید قدمی را بر دارند که سلامت نظام آسیب ببیند؛ من هم در زمانی در اپوزیسیون حکومت قرار داشتم اما هیچ گاهی سلامت نظام را زیر سوال نبرده‌ام، ما باید تمام شرایط کشور را در نظر گرفته و منافع بزرگ ملی را تمثیل کنیم تا اعتماد مردم به نظام بیشتر شود».
آقای عبدالله تاکید کرد که سیاسیون نباید در شناخت و آگاهی از اهداف دشمن یک لحظه شک کنند زیرا فرصت را از دست خواهیم داد.
آقای عبدالله افزود: «ما از جانب حکومت مسئولیت خود را ادا خواهیم کرد؛ اما چیزی که به قشر سیاسی تعلق می‌گیرد، تقاضای ما این است که تلاش کنند تا گم شده‌ی خود یعنی وحدت ملی را باز یابیم و دست به دست هم داده بر تقویت منافع ملی کار کنیم و دشمنان نظام را ناکام سازیم.»
از سوی دیگر رییس‌جمهور در این مراسم جهاد مردم افغانستان در برابر اتحاد جماهیر شوری سابق را برحق دانست و گفت: «مجاهدین به‌خاطر حفظ استقلال افغانستان، حفظ ارزش‌های اسلامی و ایجاد نظام براساس رای مردم قربانی‌های فراوان داده‌اند.»
غنی افزود که امروز نیز مبارزه نیروهای امنیتی و دفاعی در برابر گروه‌های تروریستی برحق است. او افزود دیگر آن دوران ختم شده که یک گروه بخواهد از طریق قتل، خون‌ریزی و ترور به حکومت برسد. آنانی‌که تا کنون به وسیله‌ی قتل و ترور به قدرت رسیده‌اند، نه اسلام و نه افغانان را می‌شناسند.
به گفته‌ی او، در جنگ کنونی افغانستان دو راه بیشتر در پیش ندارد؛ یک این‌که در برابر تروریستان و جنایت‌کاران تسلیم شویم و دوم این که مبارزه و ایستادگی به هدف از بین بردن تروریستان و حامیان شان است. غنی افزود که اطمینانی وجود دارد که افغانستان از این معرکه پیروز بیرون می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

با پشتیبانی Blogger.