Header Ads

کشته شدن نزدیک به ۱۲۰ دهشت‌افگن به شمول ۳۸ داعشی


مسؤولان در وزارت دفاع ملی از کشته شدن نزدیک به ۱۲۰ دهشت‌افگن که در جمع آن ۳۸ داعشی و یک قومندان محلی طالبان نیز شامل اند، خبر می‌دهند.
کشته شدن نزدیک به ۱۲۰ دهشت‌افگن به شمول ۳۸ داعشي این وزارت می‌گوید که این هراس‌افگنان در ولایت‌های ننگرهار، کاپیسا، لغمان، لوگر، پکتیکا، پکتیا، قندهار، ارزگان، زابل، هرات، بادغیس، بلخ، قندوز، سرپل، بغلان، تخار و هلمند در رویارویی با نیروهای امنیتی کشته‌ شده‌اند.

وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه‎یی می‌گوید که در جریان این عملیات ۴۶ تن از دهشت‎‌افگنان زخمی و ۱۶ تن دیگر که در جمع آن ۸ تن از طالبان پاکستانی و ۵ تن از داعشیان نیز دست‌گیر شده‌اند.
در خبرنامه آمده که گروۀ داعش تلفاتی زیادی در ولایت ننگرهار و زابل متقبل شده‌است؛ این درحالی‌ست که مسؤولان ارتش در ولایت زابل می‌گویند که عملیات برای نابودسازی این گروه در آن ولایت آغاز شده‌است.
به اساس آمار اعلامیه مطبوعاتی وزارت دفاع ملی، نیروهای‌ امنیتی توانسته که تلفات سنگین را درولایت‌های ننگرهار، هرات، ارزگان، هلمند بالای دهشت‌افگنان وارد کنند.
این عملیات که توسط نیروهای امنیتی ودفاعی کشور به حمایت قوت‌های توپ‌چی و هوایی برای سرکوب تروریستان انجام شده که در نتیجۀ آن ۹ عراده موتر سایکل، ۳ عراده موتر و چندین مواضع دهشت‌افگنان از بین برده شده‌اند.
گفتنی‌ست که نیروهای دفاعی و امنیتی کشور توانسته درجریان این عملیات یک مقدار سلاح و مهمات را نیز به‌دست‌آورده‌اند.
باید خاطر نشان ساخت که دفتر مطبوعاتی والی ولایت ننگرهار نیز قبل از ظهر امروز با نشر خبرنامه‌یی گفته‌است که ۲۸ تن از اعضای گروۀ داعش در جریان عملیات مختلف در آن ولایت کشته شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

با پشتیبانی Blogger.