Header Ads

عبدالله: روابط نزدیک افغانستان و هند هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند


عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور در یک نشست خبری در هند گفته است که روابط نزدیک افغانستان با هند، تهدیدی برای هیچ کشور دیگر نیست.
آقای عبدالله صبح امروز " پنج شنبه، ششم میزان" به دهلی نو رسید و در یک نشست خبری در برابر خبرنگاران صحبت کرد.
او در جواب سوال یکی از خبرنگاران راجع به روابط افغانستان با کشورهای دیگر گفت: "شاید در بعض کشورها مشکل تعریف منافع وجود داشته باشد. روابط دوستی با یک کشور به معنای قطع رابطه با کشور دیگر نیست. ما با کشورهایی روابط دوستانه ایجاد کردیم که بین خود روابط متفاوت داشته اند و آرزو داریم که کشورها روابط خود را بنابر منافع مشترک با ما تعریف کنند، نه با در نظرداشت روابط شان با کشورهای دیگر."
آقای عبدالله با اشاره به حمله‌های راکتی دیروز کابل گفتکه هنوز هم افغانستان با مشکل‌هایی روبرو است، اما افغان‌ها اراده‌ی قوی برای پیشرفت دارند.
قرار بود عبدالله روز گذشته به هند برود، اما حمله‌های راکتی هراس‌افگنان بر میدان هوایی کابل، سفر او را به تعویق انداخت.
اودر این مورد گفت: "قرار بود ما دیروز بیاییم، اما رویدادی اتفاق افتاد که نتوانستیم در این نشست مهم اشتراک کنیم. حمله‌ی هراس افگنانه‌ی دیروز نشان داد که هنوز هم ما با چالش‌های زیادی روبرو استیم. این حمله هم‌چنان نشان می‌دهد که این گونه رویدادها می‌تواند برای مدت کوتاهی ما را متوقف کند، اما اراده‌ی ما را هرگز تضعیف کرده نمی‌تواند.
هم‌چنان هوگو لارنس، شارژدافیر سفارت امریکا در کابل که در این نشست حضور داشت گفت کشورش تا رسیدن افغانستان به صلح، با این کشور خواهد ماند.
او گفت: "ما با کشورهای متحد ما تلاش می‌کنیم که از حکومت وحدت ملی پشتیبانی کنیم تا این کشور به صلح دست پیدا کند. ما از افغانستان و منطقه جایی نمی‌رویم، رییس جمهور ترامپ می‌خواهد که افغانستان به پای خود بی ایستد. ما می‌دانیم که همکاری‌های منطقه با شامل سازی بازرگانان، ما را برای رسیدن به ثبات و مبارزه با هراس‌افگنی کمک می‌کند.
عبدالله رییس اجراییه کشور به منظور افتتاح و اشتراک در نمایش‌گاه تجاری و سرمایه گذاری سه جانبه افغانستان، هند و امریکا به دهلی جدید رفته است.
در ادامه‌ی این سفر دو روزه اش، آقای عبدالله امروز با رییس جمهور، نخست وزیر، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی هند نیز دیدار خواهد کرد و روی همکاری‌های مشترک در بخش‌های مختلف، به ویژه در بخش مبارزه با هراس‌افگنی گفتگو خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

با پشتیبانی Blogger.