Header Ads

مختصری از زندگی نامه استاد کریم خلیلی

محترم محمد کريم خليلي معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان در سال 1329 در حصة اول بهسود ولايت ميدان وردک زاده شد.
آموزش دورة ابتدايي را در زادگاه خويش و تحصيلات عالي را در علوم ديني و معارف اسلامي در شهر کابل به اتمام رسانيد.
محمد کریم خلیلی بعد از کودتاي 7 ثور 1357 مبارزات و فعاليتهاي سياسي – فرهنگي را به صورت منسجم و سازمان‌يافته آغاز نمود و از سال 1366 الی پیروزی مجاهدین به عنوان عضو و سخنگوي شوراي ائتلاف اسلامي افغانستان ایفای وظیفه نمود.
محترم محمد کریم خلیلی در اولین کابینه مجاهدین به حيث وزير ماليه تعيين گرديده و بعد از تسلط طالبان، رهبري مقاومت در برابر آنها را در جبهات مرکزي کشور به عهده گرفت.
محترم محمد کریم خلیلی با تاسیس اداره موقت تا اولین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی افغانستان به حیث معاون رئیس اداره موقت و رئیس دولت انتقالی اسلامی افغانستان ایفای وطیفه نمود.
در جریان اولین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی افغانستان در کنار جلالتماب حامد کرزی ایستاد و بعد از پیروزی در 17 قوس 1383 به حیث معاون دوم رئیس جمهوری اسلامی افغانستان حلف وفاداری یاد نمود.
محترم کریم خلیلی در دومین دور انتخابات ریاست جمهوری به حیث معاون جلالتماب حامد کرزی معرفی شد و پس از پیروزی در انتخابات به حیث معاون دوم رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در 29 عقرب 1388 حلف وفاداری یاد کرد.
محترم کریم خلیلی به لسان های دری، پشتو وعربی صحبت میکند، متاهل بوده دارای هفت فرزند می باشد.

۱ نظر:

  1. سلام برادر نجفی این که نشد زندگینامه شما بفرمایید این اقا چند پول دارد چند تا زن دارد غذا و رنگ مورد علاقه اش چیست و..و..... اینهای که شما فرمودید را طفلها هم میداند ممنون میشم اگر بیشتر توضیح بدهید

    پاسخحذف

با پشتیبانی Blogger.