Header Ads

هشدار عطا به ارگ نشینان: خواب آرام تان را خراب می‏‎کنم

عطا محمد نور، والی بلخ در نشستی به شدت از موضع گیری های اخیر حکمتیار انتقاد کرد.
عطا محمد نور، والی بلخ در نشستی به مناسبت حمایت مردم سمنگان از ائتلاف نجات افغانستان به شدت از موضع گیری های اخیر حکمتیار انتقاد کرد.
وی گفت: حزب جمعیت اسلامی اولین و قدرتمندترین حزبی بود که از صلح با حکمتیار استقبال کرد اما از همان روزهای نخست از ادرس زعامت کشور صحبت کرده است.
عطا عنوان کرد: حرف رکیکی که حکمتیار علیه قهرمان ملی ما به کار برده است قابل قبول نیست؛ وی باید بداند که در سالهای اخیر در کجا پنهان بوده و چگونه زندگی می کرده است.
وی خطاب به رهبر حزب اسلامی گفت: تو که به نام قصاب کابل مشهور هستی با چه رویی به کابل آمدی؛ تو که قسم خورده بودی اگر یک سرباز آمریکایی در کابل باشد من از امت رسول الله نباشم اگر به کشور بیایم پس چرا آمدی؟ اکنون گاهی از آدرس زعامت و گاهی از آدرس نصیت کننده کل و گاهی به عنوان استاد ادبیات حرف می زنی؛ من نمی خواستم در مورد تو حرف بزنم چون در مورد کسی که تسلیم شده است حرف نمی زنند اما مجبور شدم ذهن مردم را روشن بسازم.
وی تاکید کرد حکمتیار بهترین امکانات را از کشورهای خارجی گرفته و علیه مردم کشور به کار بسته است و علیه شیعیان و گروهی خاص فعالیت می نماید.
عطا محمد نور در خصوص انتقادهای اخیر حکمتیار از وی و کشور ایران عنوان کرد: حکمتیار از امکانات ایران سالها استفاده کرد و چهار سال در این کشور زندگی نمود و اکنون علیه ایران حرف می زند.
والی بلخ افزود: ما تو را با قهرمان ملی سوار هلی کوپتر کردیم و به تاجیکستان فرستادیم و سپس به ایران رفتی ولی بعد از ان ما را متهم به ترور کردی.
وی تاکید کرد: معلوم است که حکمتیار همه چیز را از دست داده است و در کل قومندانی ها یک نیرو داری که کارش بند کردن راه ها و غارت است.
عطا اظهار داشت: آقای حکمتیار مسئولیت انتحار دو دختر را به عهده دارد و این اولین بار است که انتحاری دختر به وجود می آید. آیا تو که انسان را منفجر می کنی اکنون به گوش بریدن احساس خطر می نمایی؟


 هشدار عطا به ارگ نشینان: خواب آرام تان را خراب می‏‎کنم
وی در پایان به دولت هشدار داد که روند فعلی را اصلاح نماید.
عطا محمد نور، والی بلخ به حکومت مرکزی هشدار می‎دهد که دست از توطئه بردارد و در غیر آن، خواب آرام ارگ نشینان را خراب خواهد کرد.
آقای نور در این باره بیان داشت: «ما مشارکت ملی، مشارکت سیاسی و عدالت اجتماعی واقعی را گفتیم، اگر این را تأمین می کنید خوب، اگر نمی کنید، مارا مجبور نسازید که باز در ارگ خواب آرام نداشته باشید.»
والی بلخ از مقام های خارجی می خواهد که فریب ارگ نشینان را نخورند و از مردم افغانستان حمایت کنند.
وی بیان داشت: «به دوستان بین المللی خود میگویم که اشتباه نکنید، حرف چهار و یا پنج تن از ارگ نشینن مفت خور را قبول نکنید. شما  می خواهید در پی حرف پنج نفر بروید یا پی حرف یک ملیت ۳۵ میلیونی که بخش اعظمش با ما بلی میگویند و هم نظر و هم فکر استیم.»

هیچ نظری موجود نیست:

با پشتیبانی Blogger.