Header Ads

سیلاب در ولسوالی سروبی کابل جان ۱۰ تن را گرفت


سیلاب در ولسوالی سروبی کابل جان ۱۰ تن را گرفت

بر اثر جاری شدن سیلاب در ولسوالی سروبی ولایت کابل ۱۰ تن جان باخته و هفت تن دیگر مفقود گردیدند.
 قاسم حیدری ؛ معین وزارت دولت در امور حوادث در مصاحبه با آوا ضمن تایید این خبر گفت: تا کنون مبلغ یک میلیون افغانی برای متضررین کمک صورت گرفته است.
علاوه بر آن به گفته او، مواد غذایی و غیر غذایی به محل فرستاده شده و همچنین جلسه اضطرار ولایتی برای کمک رسانی بهتر دایر شده است و سروی ارزیابی نیز امروز درساحه جریان دارد.
او در پاسخ به اینکه حکومت چه امکاناتی برای پیشگیری از حوادث مشابه در دست دارد، گفت: امکانات پیشگیری مربوط به وزارتهای سکتوری ، به قدر وسع و توان از هر لحاظ وجود دارد.
عبد الخالق زازی وطندوست؛ وکیل مردم درشورای ولایتی در گفتگو با آوا، از وزارت دولت در امور حوادث، سخت انتقاد می کند و می گوید: با وجود اینکه حوادث طبیعی در افغانستان هر از گاهی از مردم قربانی می گیرد، اما برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی برنامه های منظم و استندرد وجود ندارد.
او با یبان اینکه مردم افغانستان همواره قربانی حوادث طبیعی و غیر طبیعی می شوند، افزود: درحالی که دنیا امروز از خسارات بزرگترین حوادث طبیعی توسط تکنالوژی روز جلوگیری می کند، اما در افغانستان کوچکترین سیلاب بزرگترین خساره مالی و جانی را بر مردم وارد می کند.
وی دلیل عمده نارسایی ها در امور اجتماعی به خصوص مبارزه با حوادث را ضعف مدیریت حکومت خواند و تاکید کرد: تا زمانی که رهبران حکومت بالای منافع شخصی بین خود درگیر هستند فکری به حال مردم نخواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

با پشتیبانی Blogger.