Header Ads

واکنش جالب عبدالله به اظهارات حکمتیار


یک نکته را ظریفانه می گویم به «مفتی‌های نو سیاسی» ضرورت نداریم

عبدالله عبدالله رییس اجرایی، واکنش جالبی به اظهارات شماری از منتقدان حکومت داشته و گفته که رهبران حکومت به مفتی‌های نو سیاسی ضرورت ندارند که دموکراسی را برای آنان بیاموزاند.
گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی هفته گذشته در یک نشست خبری در کابل حاضر شد و با اشاره به ناامنی ها در افغانستان، سیاست‌های حکومت و جامعه جهانی را در افغانستان ناکام خواند.
آقای حکمتیار پس از نشست خبری خود به عدم حضور خبرنگاران زن در این نشست خبری اشاره کرد و همچنان گفت که بسیاری از سوالات خبرنگاران به زبان دری/ فارسی بود که این خلاف دموکراسی است.
رهبر حزب اسلامی همچنان بیان داشت که محاکم بین المللی در محکمه جنایت کاران جنگی ناکام بوده اند و باید پس از روی کار آمدن یک حکومت قوی، یک محکمه باصلاحیت داخلی این پرونده‌ها را پیگیری کند.
اما حال داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی واکنشی جالبی به این اظهارات آقای حکمتیار داشته است، واکنشی که داکتر عبدالله آن را ظریفانه خوانده است.
داکتر عبدالله که در بیستمین نشست بورد نظارت و هماهنگی امروز یکشنبه (۱۸ سرطان) در کابل سخن می گفت، به دستاوردهای یک و نیم دهه گذشته مردم افغانستان اشاره کرد و بیان داشت که این دستاوردها با خون و قربانی مردم به دست آمده وهیچ وقت از اولویت نخواهد افتاد.
وی با مهم خواندن آزادی بیان، حقوق زن و حقوق بشر در افغانستان این ارزش‌ها را از دستاوردهای ویژه و انحصاری مردم عنوان نموده اظهار داشت که در این راستا مردم به مفتی های نو سیاسی ضرورت ندارد.
رییس اجرایی گرچه از آقای حکمتیار نامی نبرد اما گفت:"یک نکته را بسیار ظریفانه می گویم که متوجه یک بخش از سیاسیون یا یکی از سیاسیون افغانستان است که در این راستا ما به مفتی های نو سیاسی ضرورت نداریم که بری ما فتوا بدهند که چه چیز در مطابقت با آزادی بیان و دموکرسی هست یا نیست".
داکتر عبدالله تصریح کرد که مردم افغانستان این دستاوردها را با مبارزه و قربانی‌های زیادی به دست آورده اند و از این دستاوردها محافظت خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

با پشتیبانی Blogger.