Header Ads

مسلمانانی که در آلمان مسیحی می شوند (عکس)


(از افغانستانی هایی که برای گرفتن جواب مثبت به پناهندگی شان به مسیحیت می گروند، گزارش های زیادی منتشرشده است. آنان با گرویدن به مسیحت احتمالآ پناهندگی شان قبول نخواهد شد و مشکلات دیگری برای شان بوجود خواهد آمد، صرف نظر از خبر شدن قامیل و اقوام شان در افغانستان ارتباط شان با فامیل قطع خواهد شد و اگر روزی احتمالا به افغانستان برگشت بخورند چه خواهند کرد؟ در گزارش آمده که چند افغانستانی تا حال با وجود آنکه به مسیحت گروینده اند به افغانستان دیپورت شده اند و مشکلات زیادی برای شان بوجود آمده است)
افزایش تعداد ایرانی ها و افغان‌ستانی هایی که به مسیحیت گرویده‌اند در اروپا چشمگیر است. در برخی محله‌های برلین جمعیت نوکیشان این دو کشور چنان زیاد شده که مراسم کلیسا به زبان‌های آلمانی و فارسی برگزارمی‌شود.
درگزارش ها آمده است که تعداد ایرانیان گروینده به مسحیت به مراتب بیشتر از افغانستانی ها است. از شمار مسلمان‌ زادگان ایرانی و افغانستانی که به مسیحیت گرویده‌ اند اطلاع دقیقی در دست نیست. طبق گزارش‌ها تعداد نوکیشانی که از این کشورها به اروپا و ازجمله به آلمان مهاجرت کرده‌اند، مدام رو به افزایش است.
به گزارش خبرگزاری آلمان، نوکیشان چهره کلیسای محله “اشتگلیتس” برلین را کاملن دگرگون کرده‌اند و اکثریت کسانیکه در مراسم عبادی روزهای یکشنبه شرکت می‌کنند ایرانی‌ تبار و عده‌ای شهروند افغانستان هستند.
همچنین تاکنون صدها نفر از مسلمانان ایرانی و افغانستانی و پاکستانی در یکی از کلیساهای پایتخت آلمان با شرکت در مراسم غسل تعمید به مسحیت گرویدند. گرچه بسیاری از نوکیشان ایرانی و افغانستانی پیش از ورود به کشورهای اروپایی تغییر دین داده‌اند و با محفل‌های خانگی مسیحی در ارتباط بوده‌اند، اما تردید درباره دریافت پناهندگی به عنوان انگیزه گرویدن آنها به مسیحیت همواره مطرح و گاهی با تردید مواجه شده است.
برخی از این پناهجویان خود را معرفی نمی کنند چون نگران هستند خویشاوندان شان در وطن به خاطر ارتداد و روگرداندن آنها از دین اسلام مورد تعقیب و آزار قرار گیرند چون مجازات مرتدان در کشورهای اسلامی اعدام است.

منجمزاده


  

هیچ نظری موجود نیست:

با پشتیبانی Blogger.