Header Ads

حاکمیت طالبان در ۴ ولسوالی کابل

رئیس شورای ولایتی کابل می‌گوید، طالبان شب هنگام در بخش‌های از کابل چک پاینت ایجاد کرده‌اند و مردم را تلاشی می‌کنند. هر چند نگرانی‌ها از حضور طالبان در بخش‌های از کابل موضوع تازۀ نیست اما تلاشی موترها از طرف شب و ایجاد چک پاینت‌ها از سوی این گروه در برخی مناطق کابل مسئله‌ای است که به تازگی نگرانی‌های را در میان باشنده‌های کابل به میان آورده‌است.
عبدالرحمان هاشمی رئیس شورای ولایتی کابل روز شنبه گفت که، طالبان در حال حاضر در چهار ولسوالی کابل حضور دارند و شب هنگام در برخی از نقاط این ولایت دست به تلاشی مردم و وسایط می‌زنند. این‌که مخالفان مسلح دولت در ولسوالی‌های قره باغ، سروبی، پغمان و موسهی فعالیت دارند درست است، این گروه در شب در برخی نقاط گشت می‌زنند و حتی چک پاینت نیز ایجاد می‌کنند.
به گفته هاشمی، هر چند نیروهای امنیتی برای کنترول و مهار فعالیت‌های این گروه تلاش می‌ورزند اما تهدیدهای طالبان در ولسوالی‌های کابل، وی را نگران ساخته‌است. نگرانی از اوضاع امنیتی کابل در حالی مطرح می‌گردد که حدود یک و نیم ماه پیش و هنگام روز، شماری از افراد مسلح ناشناس با شلیک مرمی بر دو کارمند مراکز عدلی و قضایی در چهار راهی قمبر، آنان را کشتند و فردای آن روز یک افسر اردوی ملی نیز در همین ساحه کشته شد.

هیچ نظری موجود نیست:

با پشتیبانی Blogger.