Header Ads

سروردانش: رسانه ها از بى حرمتى به باورهاى مردم جداَ جلوگيرى کنند

معاون دوم ریاست جمهوری از مردم و رسانه های کشور خواست که بايد حرمت ماه مبارک رمضان را نگه داشته و از هرگونه اعمال و رفتاری های که باعث رنجش مسلمانان و یا بی حرمتی به باورهای آنان پنداشته می شود، خودداری کنند.

در پیامی دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست جمهوری که روزشنبه (٦جوزا) منتشر شده، آمده است که ماه رمضان، ماه مهمانی و ضیافت خداوند است و در آن هر کسی تلاش می کند تا هر چه بیشتر به خداوند لایزال تقرب جسته و بهرۀ وافری از خوان گسترده رحمت الهی را از آن خود سازد.
محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم مسلمان افغانستان، از بارگاه ایزد متعال استدعا نموده است که ماه مبارک رمضان ماه صلح، آرامش و امنیت و ماه عاری از جنگ و خشونت در کشور باشد.
وی گفته است: «مردم مسلمان افغانستان در شرایطی به استقبال ماه مبارک رمضان می روند که دشمنان قسم خورده مردم و تروریستان خون آشام به حمایت و پشتبانی حامیان خارجی خود و حلقات فرصت طلب و بد اندیش داخلی، در گوشه و کنار کشور بر طبل جنگ و خشونت می نوازند و پابند به هیچ ارزشی نیستند.»
معاون دوم ریاست جمهوری، ماه مبارک رمضان را فرصت مناسب برای درک واقع بینانه تر از «دشمنان» می داند و از مردم می خواهد که با استفاده از این شناخت، مستحکم تر از گذشته در برابر آنان و حامیان خارجی شان متحد و یکپارچه بایستند.
موصوف خاطر نشان نموده است که دولت و مردم افغانستان از لحاظ ثبات و امنیت در شرایط دشواری قرار دارند، اما نیروهای امنیتی و دفاعی با پشت سر گذاشتن تمامی این دشواری ها، مسوولیت سنگین تامین امنیت و جنگ با «تروریستان» را بر عهده دارند.
وی در ادامه می افزاید که این نیروها در ایام مبارک رمضان با دهن روزه و قلب های سرشار از معنویت و ارزش های دینی و اسلامی مسوولیت خویش را انجام خواهند داد.
دانش از مردم خواسته است که برای صلح و آرامش کشور و برای پیروزی نیروهای امنیتی خویش بر «دشمن زبون و جهالت پیشه» نیز دعا کنند.
او همچنان گفته است: «از احاد مردم و رسانه های کشور می خواهم که حرمت ماه مبارک رمضان را نگه داشته و از هرگونه اعمال و رفتارهایی که باعث رنجش مسلمانان و یا بی حرمتی به باورهای آنان پنداشته می شود، خودداری کنند.»

هیچ نظری موجود نیست:

با پشتیبانی Blogger.