Header Ads

حامد کرزی: آمریکا در پی انتقال هراس افگنان از طریق افغانستان به روسیه است

حامد کرزی، رییس جمهوری پیشین کشور از حکومت وحدت ملی میخواهد که یا سیاست روشن از آمریکا بخواهد، و یا هم این کشور را از خاک افغانستان بیرون بکشد تا افغانستان برای پایان جنگ با روسیه، چین، هند و ایران همسو شود.
آقای کرزی میگوید، چشم انداز آمریکا در افغانستان بردن هراس افگنان به خاک روسیه است تا مسکو نا آرام شود.
وی از حکومت وحدت ملی هیچ انتقادی نمیکند و تنها میخواهد که حکومت معادلۀ روابط خارجی افغانستان را عوض کند، یعنی آمریکایی ها شکست شان را در افغانستان بپذیرند و این جغرافیا را ترک کنند، به جای آن افغانستان برای پایان جنگ دوست خوب روسیه، چین، هند و ایران شود.
آقای کرزی میگوید، “حکومت یا از آمریکا موقف واضیح و روشن بخواهد تا تعهدات اش را پوره کند به ویژه در برابر تجاوز پاکستان، و یا هم از سر راه ما دور شود تا با منطقه، روسیه، چین و آمریکا بسازیم.”
آمریکا در پی افزایش نظامیان اش در جنگ افغانستان است اما به باور رییس جمهور پیشین، عملی شدن این نوع دید به افغانستان تنها دامنۀ جنگ را وسعت خواهد بخشید.
وی میگوید، “مخالف ازدیاد نیروهای امریکایی در افغانستان هستم، چرا که این افزایش جنگ را بیشتر میسازد.”
رییس جمهور پیشین از گروه های تندرو در افغانستان تا کنون تعریف روشن به عنوان دشمن ندارد، تنها طالبان را امروز هم برادر میخواند.
وی میگوید، “نا معلوم است، هنوز مشخص نیست که دشمن کی است.”
از افزایش فعالیت های تندروی به ویژه داعش در افغانستان، منطقه نیز نگران است چرا که قصد این گروه رفتن به کشورهای منطقه به ویژه آسیای میانه پنداشته میشود اما به باور رییس جمهوری پیشین، پایان فعالیت های تندروی بسته گی به تغییر رویکرد آمریکا، و فشار آوردن بر پاکستان است.

هیچ نظری موجود نیست:

با پشتیبانی Blogger.