Header Ads

وزارت دفاع ملی ۱۳۹۴ کارمندش را به اتهام فساد برکنار کرده است

مقام‌های وزارت دفاع ملی افغانستان از برکناری ۱۳۹۴ کارمندش که متهم به فساد اداری هستند، خبر داد.
هلال‌الدین هلال، معاون استخبارات استراتیژیک وزارت دفاع ملی روز (سه‌شنبه، هشتم حمل) در یک نشست خبری در کابل گفت که این کارمندان در شش ماه گذشته برکنار شده‌اند و بیش از صد تن‌شان جنگ افزار، روغنیات و اعاشه‌ی ارتش ملی را فروخته بودند.

آقای هلال همچنین گفت: "بخش‌های تدارکاتی تحت ارزیابی قرار گرفت و سپس ۱۳۹۴ تن از پست‌هایشان برکنار و به جای آنان افسران با تعهد جایگزین شدند."
به گفته‌ی او، ۵۵ دوسیه‌ی جرم‌ فروش سلاح و مهمات که صد تن شامل آن است، به مرجع‌های عدلی و قضایی سپرده شده است.
این در حالیست که چند روز پیش جان ساپکو، بازرس ویژه‌ی امریکا برای بازسازی افغانستان گفت که فساد اداری و رهبری ضعیف در ارگان‌های امنیتی افغانستان نگران کننده و این دو عامل اصلی ناکامی نیروهای امینتی افغان است.
جان ساپکو همچنین گفته است: "دو معضل اصلی در افغانستان فساد اداری و ظرفیت نداشتن نیروهای امنیتی افغان است و در بیشتر وقت‌ها این دو مشکل موای با هم به پیش می‌رود."
او افزوده است: "فرمانده‌هان ارتش افغانستان پول غذای سربازان شان را می‌دزدند. ما داستان پس از داستان می‌شنویم که این فرماندهان تیل و جنگ افزار را می‌دزدند و به طالبان می‌فروشند. این تمسخر آمیز است که در پایان زنجیر اکمالاتی هراس‌افگنان قراردارند."
مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری افغانستان دیروز محمد معین فقیر، فرمانده پیشین قول اردوی ۲۱۵ میوند را به اتهام دست داشتن در فساد مالی، بازداشت کرد.
وزارت دفاع ملی گفت که آقای فقیر به سوی استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی و دستبرد به اعاشه و روغنیات متهم است؛ بنابرین او بازداشت و به زندان پلچرخی منتقل شده است.


هیچ نظری موجود نیست:

با پشتیبانی Blogger.