Header Ads

دانشگاه علامه طباطبایی تهران در زمینه آموزش زبان پشتو محصل جذب می کند

دانشگاه علامه طباطبایی ایران، از ایجاد بخش آموزش زبان پشتو در این نهاد علمی خبرداده است و دانشگاه کابل نیز می گوید آماده است در این زمینه همکاری کند.
در اعلامیه یی که از سوی دانشگاه علامه طباطبایی تهران به نشر رسیده، گفته شده است که در هفته جاری اعضای هیئت علمی گروه زبان پشتو در دانشگاه کابل در سفر به تهران با مسوولان این دانشگاه دیدار کردند.
گفته شده است که این هیئت با مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه طباطبایی در زمینه آموزش زبان پشتو و همکاری های مشترک در این رستا رایزنی کرده اند.
ماندانا تیشه یار، مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه طباطبایی با اشاره به گسترش همکاری های علمی و پژوهشی میان استادان این دانشگاه و دانشگاه ها و نهادهای علمی در افغانستان در سال های اخیر، گفته است که بخش آموزشی زبان پشتو برای داوطلبان فراگیری این زبان در ایران از  ماه قوس ۱۳۹۵ راه اندازی شده است.
هیئت علمی دانشگاه کابل نیز با استقبال از این برنامه، اعلام آمادگی کرده است تا در برنامه تدریس این زبان در دانشگاه علامه طباطبائی در چارچوب همکاری های دو جانبه همکاری کنند.
بخت میر وزیری، آمر دیپارتمنت پشتو در دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه کابل به پژواک گفت که دو استاد این دیپارتمنت در ترکیب هیئت مذکور قرار داشته اند و قرار است که این روند پیگیری شود.
وی گفت:" در صورت علاقه مندی جانب ایرانی، ما آماده هستیم در زمینه پیشبرد بخش آموزشی زبان پشتو با آنها کمک و همکاری کنیم و البته این مسئله با رئیس دانشگاه کابل نیز در میان گذاشته شده است تا موضوع به شکل رسمی پیگیری شود."
دانشگاه علامه طباطبایی تهران، بزرگترین دانشگاه ایران در زمینه علوم انسانی، علوم اجتماعی و مدیریت است و بیش از ۱۷ هزار محصل در آن درس می خوانند.


هیچ نظری موجود نیست:

با پشتیبانی Blogger.