Header Ads

رییس ستاد ارتش: طالبان در سال جاری با سلاح های دوربرد مجهز شده اند

قدم شاه شهیم، رییس ستاد ارتش میگوید که طالبان در سال جاری با سلاح های دوربرد و با دید شب تجهیز شده اند.
فرماندهان جنگی نظامیان کشور از امنیت ملی، پولیس و ارتش دو روز روی راهبرد جنگی نیروهای امنیتی در سال آینده و سرکوب شورشیان و نیز تامین امنیت گفتگو کرده اند.
این رزمی پوشان میپذیرند، که میدان های نبرد با سلاح های به روز مجهز شده است زیرا استخبارات کشورهای بیرونی دست به تجهیز گروه های شورشی با سلاح های با برد بالا زده اند.
آقای شهیم میگوید، “دشمنان با سلاح با دید شب، دوربین دار و دوربرد مجهز شده اند، ماهم سلاح های مدرن داریم اما طالبان از نقاط ضعف استفاده کرده اند اما ما به تجهیز نیروهای محلی با سلاح نیمه سقیله ادامه میدهیم.”
آنچه نبرد کنونی را دشوار ساخته است، کمبود نیروهای هوایی است زیرا نیروهای رزمی کشور در میدان های نبرد از بهر نبود جنگنده های بم افگن کم می آرند.
به تازگی ایالات متحدۀ آمریکا چهار بال جنگنده بم افگن سوپر توکانو به نیروهای امنیتی داده است.
رییس ستاد ارتش میگوید، “امسال طیارات جنگندۀ سوپرتوکانو، ام دی ۳۵ و طیاره های ترانسپورتی بیشتر خواهیم داشت و در سال ۲۰۱۸ طیاره های بلک هاک و حربی آمریکایی شامل صفوف نیروهای امنیتی خواهد شد.”
در حالی نیروهای امنیتی روی راهبرد جنگی سال آینده کار میکنند، که دست کم ۷ ولسوالی از چند سال بدینسو بدست گروه های شورشی است و ۵۹ ولسوالی دیگر با تهدید های بلند روبرو است.
فرمانده ماموریت حمایت قاطع تایید کرده است، که نزدیک به ۵۰ درصد خاک افغانستان در ادارۀ گروه های هراس افگن درآمده است.



هیچ نظری موجود نیست:

با پشتیبانی Blogger.