Header Ads

روسیه: اخبار کشتار مردم موصل بدست نیروهای آمریکایی سانسور می شود

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اعلام کشتار مردم در موصل عراق به دست نیروهای آمریکایی، تاکید کرد: رسانه های بزرگ وابسته غربی و آمریکایی با سانسور جدی، هیچ خبری در این زمینه منتشر نمی کنند.
ماریا زاخارووا امروز (پنجشنبه) در نشست هفتگی خبری در محل وزارت خارجه روسیه در جمع خبرنگاران روس و خارجی، گفت: حمله های هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در موصل در ژانویه 2017 افزایشی 27 درصدی داشته و در این مدت نیز جان حدود 700 غیر نظامی را گرفته است.
زاخارووا با انتقاد شدید از رویکردهای متناقض رسانه های غربی در باره وقایع عراق به ویژه سکوت در برابر کشتار مردم موصل و راه اندازی جنگ روانی رسانه ای هنگام عملیات ارتش سوریه برای سرکوب تروریست ها، اظهار کرد: کشتار غیرنظامیان موصلی بدست نیروهای آمریکایی در حالی مسکوت مانده که همین رسانه ها در جریان نبرد حلب عملکردی کاملا متفاوت داشتند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه بیان کرد: هنگام عملیات آزاد کردن شهر حلب از اشغال تروریست ها، رسانه ها مدعی ترویج جریان آزاد و صحیح اخبار با بزرگنمایی و دروغ پردازی، همیشه ادعای کشته شدن غیر نظامیان سوری بدست روسیه و ایران را به صورت خبر و گزارش منتشر می کردند.
زاخارووا افزود: رسانه های غربی در حالی اخبار دروغ را منتشر می کردند که روسیه به صورت اصولی و جدی مراقب بود، غیر نظامیان ایمن بمانند، اما اکنون هر روز شمار زیادی از غیر نظامیان در موصل در حمله های هوایی ائتلاف آمریکایی کشته می شوند که رسانه ها غربی در این باره سکوت کرده اند.
تاکنون صدها عراقی و سوری به ویژه زنان و کودکان از جمله در داقوق و موصل عراق و همچنین منبج در سوریه و چندین شهر مختلف این کشور کشته شده اند که رسانه ها و سازمان های مدعی دفاع حقوق بشر در غرب و حتی سازمان ملل تاکنون در باره این قتل عام ها سکوت کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

با پشتیبانی Blogger.