Header Ads

داعش از زابل به شمال کشور جنگجو میفرستد

برخی از مقام های محلی زابل میگویند، داعش در چهار ولسوالی این ولایت اردوگاه های بزرگ نظامی آراسته با فن آوری نو را ساخته اند، که در آن جنگجو تربیه میکنند و به شمال افغانستان میفرستند.

بر بنیاد اطلاعات بدست آمده، گروه داعش در ولسوالی های دای چوپان، خاک افغان، نوبهار و ارغنداب ولایت زابل اردوگاه های بزرگ نظامی آراسته با فن آوری تازه ساخته اند که در آن جنگجو آموزش میدهند و آنان را برای جنگیدن به شمال افغانستان میفرستند.
عطا جان حق بین، رییس شورای ولایتی زابل میگوید، “میخواهند سوق اداره کنند، کمپ های بزرگ آموزشی دارند و از اینجا به دیگر ولایات هراس افگن میفرستند، به ویژه پس از آموزش دادن جنگجویان را به شمال افغانستان روان میکنند.”
خارجی ها مدیران گروه داعش در زابل پنداشته میشوند و گفته میشود که خیلی ساده از وزیرستان پاکستان هر روز جنگجو به زابل وارد میکند اما حکومتداران محلی زابل فقط خبر اند که هراس افگنان در چندین ولسوالی زابل فعالیت دارند.
بسم الله افغان مل، والی زابل میگوید، “تا حال سندی نداریم که نشان دهد داعش در زابل است، اما تروریستان خارجی در چهار ولسوالی زابل حضور دارند.”
زابل پایگاه سوق و ادارۀ داعشیان پنداشته میشود که از مسیر شاه جوی این ولایت جنگجویان را به ولایت های مرکزی و بیشتر به شمال میفرستند.
یکتن از باشندگان ولایت زابل میگوید، “ما خبر داریم که داعشیان در چندین ولسوالی این ولایت حضور دارند.”
نگرانی کلیدی در زابل این است، که حضور داعشیان افزایش یافته و اما هیچ عملیات بسنده ای برای سرکوب آنان صورت نگرفته است.


هیچ نظری موجود نیست:

با پشتیبانی Blogger.