Header Ads

آمریکا، بزرگترین جفاکار در حق افغانستان بوده است

مریکایی ها طالبان را برعلیه ما بوجود آوردند یعنی برعلیه یک حکومت مشروع و اسلامی که در افغانستان وجود داشت، ما مقاومت کردیم تا این که قضیه به شکل دیگر شد و همه در جریان هستند.
مقصد آمریکایی ها گرفتن قدرت از مردمی بود که به هر نحوی، چه جایگاه طبیعی و چه اقتدار سیاسی شان حکم می کرد تا از آن شان باشد. توطئه پشت توطئه نگذاشتند تا قد راست کنیم و پشت سر همه اینها جز آمریکا کسی نبود. پس از طالبان در بن فشار آوردند تا به شکل دیگری این قدرت را بگیرند و ما هم اندکی مدارا کردیم و ایشان از نخستین روزهای انتقال قدرت به کرزی، درصدد زدن شاخ و بن ما با ظاهر دوستانه برآمدند.
در هر انتخاباتی پیروزی واقعی از آن مردم افغانستان بود اما آمریکایی ها با زور و پول خویش آن را به پسر خوانده های خویش دادند، چه دمکراسی های دروغین که به رخ مردم کشیدند و چه چهره مکار و پلیدی که از خود به نمایش گذاشتند و چه چهره های تاریخ زده و مشکوکی را به حیث مهره های کلیدی نظام بر ما تحمیل کردند و در آخرین مورد هم تا ما برنده نباشیم، حکومت وحدت ملی درست کردند و فاجعه و استبدادی که امروز حاکم است.
این همه استبداد، مطلق گرایی و خودکامگی محصول دسیسه آمریکا بر سرنوشت جامعه ماست و البته تقصیرات ما هم مزیدی بر علت بوده که کتمان کردن اش بی انصافی ست. نباید فراموش کرد که هیچ کشوری به اندازه آمریکا برما جفا نکرده است، باید دیدگاه خویش را سیاسیون بر سر اقتدار امروز آن کشور با واقعیت های افغانستان هماهنگ و سازگار کنند، در غیر آن یا برای رهایی مبارزه کنیم و یا برای همیشه گروگان دست نشانده های آمریکا مظلومانه باقی بمانیم.
مشکل ما هیچ قوم شریف این کشور نیست و مشکل ما نوعیت نظام نیز بوده نمی تواند، فقط مشکل اساسی ما نگاه غیر واقعبینانه سیاسیون آمریکایی به تاریخ و سیاست در کشور ماست که به هر نحو ممکن باید تغییرداده شود.

( برنا صالحي)✒

هیچ نظری موجود نیست:

با پشتیبانی Blogger.